Menig ondernemer heeft er wel van gehoord: Google Ads. Maar wat is Google Ads eigenlijk en hoe zet je het in? Je kunt het natuurlijk allemaal zelf leren, maar als je een beetje budget beschikbaar hebt, kan je beter het online adverteren door een andere partij laten doen. Dat scheelt je tijd en is een stuk effectiever. Play it cool legt kort aan je uit wat Ads zijn, zodat jij op zoek kunt gaan naar iemand dit dit voor je gaat regelen.
Wat zijn Ads?
Google Ads is het advertentieprogramma van Google. In dit online programma kun je advertentieteksten instellen en bieden op woorden waar gebruikers van Google op zoeken. Zo adverteer je dus alleen wanneer iemand actief op zoek is naar informatie, of bijvoorbeeld een product. Hierdoor is adverteren via Google Ads vaak interessanter dan adverteren in een krant, magazine of op TV, omdat men daar niet actief op zoek is.
Waarom Ads?
Een groot voordeel van adverteren met Google Ads is dat de kosten en opbrengsten per zoekwoord ook meetbaar zijn. Door goed de campagne te bestuderen en bij te houden kunnen woorden die geen resultaat opleveren verwijderd worden en juist meer geconcentreerd worden op woorden die wel bezoekers aantrekken die hun portemonnee ook willen trekken.
Ook is in te stellen dat je alleen gevonden wilt worden door mensen in je eigen regio, zodat je advertentie niet getoond wordt aan mensen die je product simpelweg niet kunnen kopen. Denk hierbij aan een fietsenmaker in Amsterdam, die geen klandizie verwacht uit de rest van Nederland, maar alleen uit de eigen stad of wijk. Scheelt weer een hoop onnodige kosten!
Ads uitbesteden
Om effectief te werk te gaan heb je een professional nodig. Laat daarom je Ads uitbesteden. Wat zijn de voordelen van het uitbesteden van je Ads?
- Ads specialisten kennen de ins en outs van het advertentieplatform als geen ander.
- Een professional zorgt er voor dat jij optimaal rendement haalt uit je advertentiebudget en dat je boodschap doeltreffend en op het juiste moment in de customer journey zichtbaar is.
- Een professional zal strategisch te werk gaan, waardoor er meer bereikt wordt met de middelen die je inzet
Uiteindelijk bespaar je dus tijd en geld door je Ads te laten uitbesteden. Dan kan jij je richten op het ondernemerschap!